Wydarzenia

Debata społeczna w Sokołowie Małopolskim

Data publikacji 11.05.2018

W środę w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Sokołowie Małopolskim, odbyła się debata społeczna na temat "Bezpieczeństwo seniorów – Jak unikać zagrożeń”. Była to debata ewaluacyjna, na której policjanci przedstawili realizację wniosków przyjętych podczas pierwszej debaty. W spotkaniu uczestniczyli również zaproszeni przedstawiciele Urzędu Komunikacji Elektronicznej z Delegatury w Rzeszowie, którzy przekazali zebranym informacje o niewłaściwych praktykach konsumenckich.

W debacie uczestniczył Burmistrz Sokołowa Małopolskiego Andrzej Ożóg oraz mieszkańcy miasta i gminy Z ramienia policji, w debacie uczestniczył Komendant Komisariatu Policji w Sokołowie Małopolskim, z-ca Naczelnika Wydziału Prewencji rzeszowskiej komendy, a także dzielnicowi z komisariatu oraz funkcjonariusze z Wydziału Prewencji rzeszowskiej komendy. Zasadniczym celem organizowanych przez policjantów debat społecznych jest poznanie potrzeb i oczekiwań mieszkańców w zakresie bezpieczeństwa. 

Podczas spotkania policjanci przedstawili realizacjię wniosków przyjętych podczas debaty z listopada ub.r. Wnioski dotyczyły zintensyfikowania kontroli prędkości, częstszych spotkań z mieszkańcami oraz zwiększenia liczby patroli w porze wieczorowo nocnej. Wszystkie postulaty zostały zrealizowane, co zilustrowano prezentując zestawienia statystyczne. W ocenie zebranych, zarówno realizacja wniosków z debaty, jak również praca policjantów komisariatu została oceniona pozytywnie.

Funkcjonariusze z wydziału prewencji rzeszowskiej komendy zachęcali do szerokiego korzystania z możliwości Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa. Jej użyteczność  polega przede wszystkim na możliwości bezpośredniego przekazania policjantom za pośrednictwem aplikacji internetowej, aktualnych sygnałów o zagrożeniach występujących w najbliższej okolicy. 

W drugiej części spotkania głos zabrali przedstawiciele Urzędu Komunikacji Elektronicznej Delegatura w Rzeszowie. Realizując kampanię „Wiem co podpisuję” przybliżyli uczestnikom zagrożenia związane z niewłaściwymi praktykami konsumenckimi. Przedstawili przykłady podszywania się przedstawicieli handlowych pod operatorów telekomunikacyjnych oraz pułapek związanych z czasowymi promocjami. Radzili również, jak ustrzec się przed nieświadomą zmianą operatora. Prelegenci z UKE zapoznali zebranych z podstawowymi prawami konsumenta, przede wszystkim jak odstąpić od pochopnie podpisanej umowy i gdzie szukać pomocy w tym zakresie.

Powrót na górę strony