Ogólnopolski konkurs „Odblaskowa szkoła" 2025 - rozpoczęty
„ODBLASKOWA SZKOŁA” - to konkurs koordynowany przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. III edycja konkursu, która przeprowadzona zostanie w roku 2025/2026 będzie miała zasięg ogólnopolski. Dyrektorzy szkół podstawowych, którzy wyrażą chęć przystąpienia do Konkursu mogą przesyłać zgłoszenia do 19 września 2025 roku.
Ruszyła kolejna edycja konkursu „ODBLASKOWA SZKOŁA”. Jego celem jest zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, lokalnych władz samorządowych i rodziców w zakresie wyposażenia uczniów w elementy odblaskowe oraz promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym zwłaszcza dzieci szkół podstawowych polegających na:
- popularyzowaniu stosowania przez uczestników ruchu drogowego elementów odblaskowych,
- wyposażeniu jak największej liczby uczestników ruchu drogowego w elementy odblaskowe,
- zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, samorządów lokalnych oraz rodziców i opiekunów w zakresie wyposażenia i stosowania przez uczniów elementów odblaskowych, zwłaszcza w drodze do i ze szkoły,
- popularyzowanie przepisów ruchu drogowego,
- kształtowaniu partnerskich zachowań wobec innych uczestników ruchu drogowego.
- Poniżej przedstawiamy harmonogram konkursu, a w załączniku znajduje się regulamin opracowany w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie.
Ważne terminy:
- do 19 września 2025 roku – zgłoszenia szkół podstawowych do udziału w konkursie przekazane do właściwego miejscowo Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji bądź Komendy Stołecznej Policji,
- od 5 września do 16 listopada 2025 roku – realizacja założeń Konkursu w szkołach podstawowych będących uczestnikiem Konkursu,
- od 17 do 28 listopada 2025 roku – przesłanie lub przekazanie do właściwego Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji/Komendy Stołecznej Policji Sprawozdania Uczestnika Konkursu „Odblaskowa Szkoła” 2025,
- do 9 stycznia 2026 roku – wyłonienie Wojewódzkiego/Stołecznego Laureata Konkursu przez Komisję Konkursową Komendanta Wojewódzkiego Policji/ Komendanta Stołecznego Policji,
- do 15 lutego 2026 roku – uroczyste zakończenie Konkursu, prowadzonego przez Komendę Wojewódzką Policji/Komendę Stołeczną Policji, połączone z wręczeniem nagród Wojewódzkiemu/Stołecznemu Laureatowi Konkursu i ewentualnie innym szkołom oraz osobom wyróżnionym,
- do 20 marca 2026 roku – wybór i ogłoszenie przez Komisję Konkursową Komendanta Głównego Policji Ogólnopolskiego Laureata Konkursu „Odblaskowa Szkoła” 2025, wyłonionego spośród Wojewódzkich Laureatów Konkursu/Stołecznego Laureata Konkursu,
- kwiecień – maj 2026 roku – Gala Finałowa Ogólnopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła” 2025.
Konkurs jest koordynowany przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji i począwszy od roku szkolnego 2025/2026 będzie organizowany w skali ogólnopolskiej.
