Na Podkarpaciu są 632 przejazdy kolejowe. 329 z nich to przejazdy niestrzeżone. Za bezpieczeństwo na nich odpowiada tylko kierowca. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły trzecią edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej pod...
Na Podkarpaciu są 632 przejazdy kolejowe. 329 z nich to przejazdy
niestrzeżone. Za bezpieczeństwo na nich odpowiada tylko kierowca.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rozpoczęły trzecią edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej pod
hasłem "Bezpieczny przejazd - zatrzymaj się i
żyj". Jednym z partnerów kampanii jest Policja.
Poprzednie akcje sprawiły, że mniej było wypadków na przejazdach
kolejowych. Oto tabela, w której zamieszczamy dane z lat 2004 - 2006
(obejmują one lipiec i sierpień, czyli okres trwania kampanii):
Lipiec i sierpień
Wypadki
Zabici
Ranni
2004
2
0
1
2005
0
0
0
2006
1
0
1
Przypomnijmy podkarpackie kolejowe "czarne punkty" (dane o ofiarach
od 1998 roku do dziś):
Przemyśl, ciąg ul. Trentowskiego, 3 osoby zabite;
Kosina, 2 ofiary śmiertelne;
Chałupki Dębniańskie, 2 osoby nie żyją;
Przeworsk, ciąg ul. Łakowej - 2 wypadki śmiertelne.
97 procent wypadków na przejazdach powodują nieostrożni kierowcy. Oto
lista błędów, jakie najczęsciej popełniają, a także kary, jakie za te błędy
grożą:
Wykroczenie
Wysokość mandatu
Punkty karne
Omijanie pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd kolejowy w
sytuacji, w której wymagało to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla
przeciwnego kierunku ruchu
250 zł
-
Wyprzedzanie na przejazdach kolejowych albo bezpośrednio przed nimi
300 zł
5
Naruszenie zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz
wjeżdżania na przejazd, jeśli opuszczenie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie
ich nie zostało zakończone
300 zł
0
Naruszenie zakazu wjeżdżania na przejazd, jeśli po jego drugiej stronie nie
ma miejsca do kontynuowania jazdy
300
0
Zatrzymywanie pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej
niż 10 m od przejazdu
300
1
Niezatrzymanie pojazdu wbrew nakazowi wyrażonemu znakiem "STOP"
100
-
Odwiedź stronę
akcji!Filmy przedstawiają autentyczne sytuacje
zarejestrowane przez kamery umieszczone nad jednym z rzeszowskich przejazdów
kolejowych.