Nauczyciele-bibliotekarze przeszkoleni z działań na rzecz cyberbezpieczeństwa dzieci i młodzieży
Zagadnienia związane z przestępczością w świecie wirtualnym oraz promocja wojewódzkiego programu „Cyberbezpieczni”, była tematem prelekcji asp. szt. Jerzego Barczentewicza. Policjant wystąpił podczas konferencji „100 wskazówek na promocję działań biblioteki na rzecz bezpieczeństwa w sieci”. Przedsięwzięcie zainicjowała Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krośnie.
W tym tygodniu, w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krośnie odbyła się konferencja pn. „100 wskazówek na promocję działań biblioteki na rzecz bezpieczeństwa w sieci”, adresowana do nauczycieli z lokalnych szkół. Inicjatywa podkreśla ważną role nauczycieli w kształtowaniu wśród uczniów odpowiedzialnego i konstruktywnego korzystania z tzw. nowych mediów oraz zapobiegania cyberzagrożeniom. Spotkanie otwarła Małgorzata Szybiak - Dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krośnie, placówki będącej organizatorem przedsięwzięcia.
W pierwszej części konferencji prelekcję pt. „Kontrola nowych technologii” prowadziła mgr Monika Drzymała, nauczyciel akademicki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prelegentka omówiła m.in. model wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w pracy z dziećmi i młodzieżą. Wskazała propozycje stron i aplikacji internetowych rozwijających kreatywność.
W drugiej części spotkania na temat bezpieczeństwa w sieci wystąpił asp. sztab. Jerzy Barczentewicz, funkcjonariusz Zespołu ds. Profilaktyki Społecznej, Nieletnich i Patologii, Wydziału Prewencji, Komendy Miejskiej Policji w Krośnie. Policjant przedstawił uczestnikom spotkania wojewódzki program „Cyberbezpieczni”, odniósł się do statystyk policyjnych dotyczących przestępstw popełnianych w przestrzeni wirtualnej. Poruszył kwestie współpracy międzyinstytucjonalnej w edukacji medialnej dzieci i młodzieży i zapobieganiu negatywnym zjawiskom.
Podczas konferencji Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krośnie zaprezentowano zbiory edukacyjne dotyczące profilaktyki cyberzagrożeń.