NIE dla uzależnień od komputera i gier komputerowych!!!
W sali audiowizualnej Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej odbyło się spotkanie poświęcone profilaktyce zagrożeń wynikających z uzależnienia młodzieży szkolnej od cyberprzestrzeni, w tym gier komputerowych oraz telefonów komórkowych. W trakcie warsztatów były „komputerowy ćpun”- Krzysztof Piersa pomagał zrozumieć dzieciom i nauczycielom, czym są gry komputerowe i dlaczego są tak wciągające.
Dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu Halina Ukarma wraz z Prezydentem Miasta Przemyśla Robertem Chomą, w murach przemyskiego muzeum, zorganizowali spotkanie profilaktyczno – wychowawcze. Poświęcone było zagrożeniom wynikającym z uzależnienia od gier komputerowych oraz telefonów komórkowych.
Głównym celem tego programu jest ograniczenie zjawiska cyberzagrożeń wśród dzieci i młodzieży, a także uświadomienie społeczeństwu skali problemu oraz sprowokowanie podmiotów pozapolicyjnych do dyskusji i współpracy w zakresie zapobiegania uzależnieniom od Internetu.
W dwugodzinnych zajęciach udział wzięli uczniowie klas VII oraz 2 i 3 gimnazjum. Zajęcia poświęcone były tematyce przeciwdziałania nałogowi ówczesnego świata tj. gram komputerowym. Poruszona też została tematyka wartości w życiu człowieka, sposobu życia i osób, które młodemu człowiekowi mogą podać pomocną, przyjazną dłoń. Prelegent starał się przekazać i udowodnić młodym ludziom, jaki potencjał drzemie w cyfrowej rozrywce, jednocześnie obnażając jego patologie. Uświadamiając, że nie musi się spędzać codziennie wielu godzin przed komputerem, a najważniejsza jest współpraca i rozmowa z ludźmi oraz rozwijanie pasji.
Spotkanie rozpoczęło się od otwarcia i powitania wszystkich obecnych przez Dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu Halinę Ukarma.
W zajęciach uczestniczyli również przedstawiciele przemyskiej komendy z Wydziału Prewencji.
Spotkanie przebiegało w miłej atmosferze, uczniowie z zaciekawieniem słuchali historii z życia „ komputerowego ćpuna”. Forma przekazu oraz ważne treści sprawiły, że uczniowie z dużą uwagą wsłuchiwali się w słowa prowadzącego i byli bardzo aktywni.
mf