Wydarzenia

Nie udzielajmy dostępu do rachunków bankowych nieznanym osobom !!!

Data publikacji 11.03.2022

Mieszkanka Rzeszowa wierząc, że korzystnie zainwestuje swoje oszczędność, została oszukana. Namówiona przez nieznanego mężczyznę podającego się za przedstawiciela firmy inwestycyjnej, zgodziła się wpłacić swoje środki pieniężne za jego pośrednictwem. Po dokonaniu pierwszych przelewów i zainstalowaniu tzw. zdalnego pulpitu, umożliwiła oszustowi dostęp do swojego rachunku. Dalej mężczyzna sam dokonywał operacji na koncie, kradnąc znaczną kwotę pieniędzy.

O przestępstwie pokrzywdzona zawiadomiła policjantów w środę. Kilka dni wcześniej, telefonicznie skontaktował się z nią nieznany mężczyzna. Przedstawił się jako przedstawiciel firmy inwestycyjnej i zaproponował kobiecie pomoc w inwestowaniu w waluty. Po zainwestowaniu odpowiedniej kwoty, środki miały przynieść zysk.

Kobieta zgodziła się i dokonała pierwszego przelewu, na kilkuset złotych. Następnie po zainstalowaniu tzw. zdalnego pulpitu Anydesk i uzyskaniu dostępu do konta, dalsze operacje sprawca dokonywał już sam. W tym czasie kontaktował się z kobietą z równych numerów telefonu. Gdy pokrzywdzona próbowała oddzwaniać na te numery okazało się, że one nie istnieją. Mężczyzna uspokajał zaniepokojoną kobietę twierdząc, że reprezentuje znaną firmę działającą na rynku od kilku lat.

W ubiegłym tygodniu oszust dokonał przelewu znacznej kwoty pieniędzy. Kiedy zażądał od kobiety kolejnej kwoty, poprosił ją aby zaciągnięcia w tym celu kredyt, pokrzywdzona odmówiła, zażądała zwrotu pieniędzy i wycofania się z operacji. Usłyszała, że jest to niemożliwe.

Pokrzywdzona nie zawierała żadnej umowy i poza potwierdzeniem przelewu nie dysponuje żadnymi dokumentami.

Policjanci przypominają!

  1. Korzystając z bankowości elektronicznej, każdy użytkownik musi uważać komu i jakie dane przekazuje.
  2. Nie wolno korzystać z podejrzanych formularzy logowania, czy podsyłanych linków wymuszających podanie danych umożliwiających dostęp do kont.
  3. Najskuteczniejszą, najprostszą i najbardziej zalecaną metodą przeciwdziałania tego typu wyłudzeniom jest DODATKOWA WERYFIKACJA. Należy jednak pamiętać, aby nie robić tego telefonując pod wskazany przez rozmówcę numer i nie należy logować się do przesyłanych podczas rozmowy linków.
  4. Sprawcy telefonują z numerów łudząco podobnych do numerów infolinii. Należy rozłączyć się i rozmówcę zweryfikować, dzwoniąc na numer infolinii banku lub do pracowników placówki, korzystając z dostępnych numerów telefonów banku. Właściwy numer infolinii swojego banku znajdziemy na przykład na karcie bankomatowej.
  5. Pamiętajmy, aby logować się tylko przez autoryzowane strony banków lub dedykowane aplikacje. Podejmując decyzję o inwestycjach, zweryfikujmy wcześniej platformę inwestycyjną i rozmówcę, zbierając dodatkowe informacje.

 

Powrót na górę strony