Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Wydarzenia

Seniorka oszukana na kryptowaluty. Straciła blisko 70 tys. złotych

Data publikacji 27.04.2023

70-letnia mieszkanka Tarnobrzega, zachęcona wizją zysku z inwestycji w kryptowaluty, zwiększyła limit transakcji na swoim koncie. Oszuści wprowadzając w błąd kobietę, przelali z jej rachunku całe oszczędności. Seniorka straciła blisko 70 tys. złotych.

W tym tygodniu, policjanci przyjęli zawiadomienie o popełnionym przestępstwie oszustwa. Pokrzywdzona 70-letnia kobieta, otrzymała informację związaną z inwestycją w kryptowaluty. Miały one polegać na wpłatach pieniędzy na specjalnie utworzone wirtualne portfele. Po czym kobieta miała otrzymać większą gotówkę.

W tej sprawie z seniorką, kontaktowali się telefonicznie mężczyźni, którzy zapewniali ją, że w wyniku inwestycji zysk będzie bardzo duży. Następnego dnia, oszuści ponownie zadzwonili do 70-latki. Namówili starszą kobietę do zwiększenia limitu transakcji na swoim koncie i wykonania trzech przelewów na wskazane przez nich rachunki bankowe.

Gdy na rachunek kobiety, nie wpłynęły obiecane zyski, a jej konto bankowe zostało "wyczyszczone" z gotówki zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Pokrzywdzona straciła w sumie blisko 70 tys. złotych.

Postępowanie w tej sprawie prowadzi Komenda Miejska Policji w Tarnobrzegu.

 

Apelujemy o  zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Pamiętajmy, że gdy ktoś prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych lub namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustwem.

W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Każdy, kto otrzyma telefon, rzekomo z banku, instytucji finansowej lub nieznajomej osoby, w celu instalacji aplikacji typu TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk, powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt na policję i poinformować o takiej sytuacji bank, w którym posiada konto. Zainstalowanie tych aplikacji powoduje, że oszust zyskuje swobodny dostęp do naszych haseł czy danych do logowania.

 

Powrót na górę strony