Rozmawiali o prawach konsumenta
O nieuczciwych praktykach, stosowanych na rynku towarów i usług rozmawiali z rzecznikami konsumenta tarnobrzescy policjanci. Głównym tematem spotkania, były oszustwa popełniane na szkodę osób starszych, a także wypracowanie wspólnych działań profilaktycznych, mających na celu edukację osób starszych w zakresie przysługujących im praw konsumenckich.
Spotkanie odbyło się dzisiaj, na świetlicy tarnobrzeskiej jednostki policji. Dzielnicowi, dochodzeniowcy oraz funkcjonariusze z wydziału do walki z przestępstwami gospodarczymi rozmawiali z rzecznikami praw konsumenta. Głównym tematem spotkania, były oszustwa popełniane na szkodę osób starszych.
Jako pierwszy, głos zabrał Miejski Rzecznik Konsumenta Robert Kwiatkowski, który przybliżył skalę zjawiska związanego ze sprzedażą towarów osobom starszym, po zawyżonych cenach (umowy cywilno- prawne podpisywane z dystybutorami prądu, gazu, telewizji kablowych czy telefonii).
Mówił o przypadkach, w których oferujący usługę lub towar świadomie i celowo nie informuje nabywcy o przejrzystości transakcji. Zdarzają się sytuację, że kontrahent wielokrotnie przewyższa wartość oferowanego towaru lub zawartej umowy na dostarczenie usługi.
Następnie głos zabrała Powiatowa Rzecznik Praw Konsumenta Halina Hutkiewicz –Czajka, która mówiła o metodach przeciwdziałania nieuczciwym praktykom handlowym, bądź usługowym na szkodę osób starszych.
Uczestnicy spotkania mieli okazję pogłębienia wiedzy na temat uprawnień konsumenckich, przy zawieraniu umów na usługi oraz zakup różnych towarów. Dowiedzieli się również, jakie instytucje w takich sytuacjach udzielą nam pomocy prawnej lub wystąpią w naszym imieniu do nieuczciwych oferentów.