Rozpędzonym autem wjechał w lokomotywę
Policjanci wyjaśniają dlaczego kierowca volkswagena wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy i zderzył się z lokomotywą. Mężczyzna przewoził jeszcze dwóch pasażerów. Wszyscy trzej pili wcześniej alkohol. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał. 25-letni kierowca passata stracił prawo jazdy. Za swój czyn będzie odpowiadał przed sądem.
Wczorajszej nocy, na tarnobrzeskim osiedlu Sobów, na niestrzeżonym przejeździe kolejowym, volkswagen passat zderzył się z lokomotywą. Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że 25-letni mężczyzna, kierując passatem, jadąc w kierunku centrum osiedla Sobów, nie zachował szczególnych środków ostrożności przed przejazdem kolejowym, w wyniku czego uderzył w jadącą lokomotywę. Volkswagenem podróżowało jeszcze dwóch pasażerów w wieku 18 i 20 lat. Passat wbił się w tył lokomotywy i został przeciągnięty, aż do bocznicy kolejowej. Na szczęście nikomu nic poważnego się nie stało.
Policjanci ustalili, że maszynista był trzeźwy. Kierowca passata wydmuchał 0,24 promila alkoholu, jego dwaj pasażerowie mieli po ponad 1,5 promila alkoholu.
Funkcjonariusze przeprowadzili oględziny obu pojazdów, wykonali dokumentację fotograficzną oraz ustalili i rozpytali świadków zdarzenia. W związku z kierowaniem pojazdem po użyciu alkoholu, 25-latkowi zatrzymano prawo jazdy. Na miejscu zdarzenia, oprócz funkcjonariuszy, pracowali strażacy PSP.
25-letni kierowca volkswagena za swój czyn będzie odpowiadał przed sądem.
Pamiętajmy:
- Lokomotywa waży średnio 80 ton. To powoduje, że siła z jaką uderza lokomotywa w samochód jest proporcjonalna do siły, z jaką samochód miażdży aluminiową puszkę.
- Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych.
- Pociąg jest szerszy od rozstawu szyn o około 1 metr z każdej strony. Jest to szczególnie ważne dla pieszych, którzy powinni zachować bezpieczną odległość od przejeżdżających pociągów.
- Pociągi towarowe nie jeżdżą o stałych porach, a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają zmianie.
- Dzisiejsze pociągi są cichsze, wiele z nich podczas jazdy nie wytwarza charakterystycznego stukotu. Pociąg jest zawsze bliżej i porusza się szybciej, niż myślisz.
- Nie wolno chodzić po torach, jest to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie, gdy maszynista widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd na torach, jest już za późno. Droga hamowania pociągu może wynieść nawet do 2 km, czyli mniej więcej tyle, co długość 20 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. Pociągi nie mogą zatrzymać się na tyle szybko, aby uniknąć kolizji.
- Jeżeli widać jakiekolwiek elementy infrastruktury kolejowej (tory, rozjazdy) zawsze trzeba zakładać, że są one eksploatowane, nawet jeśli pozornie wyglądają na opuszczone.
- Pamiętaj, aby przekraczać tory kolejowe tylko na wyznaczonych przejściach lub przejazdach, przestrzegać wszystkich znaków ostrzegawczych i znajdujących się tam sygnałów.
- Bądź czujny na terenie kolejowym. Nie czytaj, nie miej słuchawek w uszach. Elementy infrastruktury kolejowej nie są miejscem do zabawy lub wypoczynku.
informacje ze strony internetowej kampanii "Bezpieczny przejazd"