Wydarzenia

Czwarta edycja kampanii "Pozory mylą - dowód nie!"

Data publikacji 26.07.2012

To już czwarta edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” realizowanej wspólnie przez Policję oraz Browary Polskie. Jej celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież oraz zwiększenie uwagi sprzedawców na to, komu te napoje sprzedają.

To już czwarta edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” realizowanej wspólnie przez Policję oraz Browary Polskie. Jej celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież oraz zwiększenie uwagi sprzedawców na to, komu te napoje sprzedają. 

 

Niestety spożywanie alkoholu przez młodzież staje się coraz bardziej powszechnym, a zarazem niebezpiecznym zjawiskiem, zarówno dla nich samych, jak i społeczeństwa. Jak wskazują statystyki aż 90,2 procent uczniów klas trzecich gimnazjum ma za sobą próby picia alkoholu. Głównym celem kampanii jest ochrona młodzieży przed negatywnym wpływem alkoholu na zdrowie i życie, wśród dorosłych - zwłaszcza sprzedawców, wzmożenia uwagi tych, którzy te napoje sprzedają. Mają oni bowiem prawo żądać od kupującego alkohol o młodym wyglądzie dowodu osobistego, a tym samym kontroli tego kto nabywa alkohol.

 

Jak stanowi Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi sprzedaż alkoholu osobie niepełnoletniej jest przestępstwem, a odpowiedzialność za trzeźwość młodzieży nie spoczywa jedynie na sprzedawcach, policjantach czy rodzicach. Każdy obywatel będący świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu powinien zareagować. To pozwoli na podjęcie szybkiej i właściwej reakcji odpowiednich służb, aby przeciwdziałać temu negatywnemu zjawisku.

Powrót na górę strony