76-latek oszukany na ekogroszek. Stracił ponad 3 tys. złotych
Ponad 3 tys. złotych stracił 76-letni mieszkaniec gminy Jarosław, który za pośrednictwem strony internetowej zamówił 2 tony ekogroszku, po atrakcyjnej cenie. Po dokonanym przelewie na wskazane konto, kontakt ze sprzedającym się urwał. Policjanci apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach.
Wczoraj, do jarosławskiej komendy zgłosił się 76-letni mieszkaniec gminy Jarosław, który zawiadomił, że padł ofiarą oszustwa przy zakupie ekogroszku.
Z relacji mężczyzny wynikało, że na stronie internetowej jednego ze sklepów, znalazł atrakcyjną ofertę sprzedaży węgla kamiennego typu ekogroszek. Za zamówiony towar zapłacił przelewem na wskazane konto bankowe, kwotę ponad 3 tys. zł. Następnego dnia po dokonanej transakcji, na adres mailowy otrzymał informację o braku towaru. 76-latek został także poinformowany, że zamówienie zostało anulowane i w przeciągu pięciu dni otrzyma zwrot środków na swoje konto. Pomimo oczekiwania pieniądze nie zostały zwrócone, nie udało mu się także skontaktować z przedstawicielami sklepu internetowego. Wówczas zrozumiał, że został oszukany i sprawę zgłosił na Policję.
Policja apeluje o rozsądne zakupy w sieci. Zachowajmy dużą ostrożność przy korzystaniu z tego rodzaju ofert oraz stosujmy zasadę ograniczonego zaufania. Sprawdzajmy wiarygodność sprzedawcy i firmy, którą reprezentuje. Uważajmy na tzw. „super okazje” i „promocje”, które mogą się okazać kolejnym chwytem oszustów. Sprawdzajmy opinie o sprzedawcach. Pamiętajmy, ze zapłatę za towar możemy dokonać również bezpośrednio podczas jego odbioru, szczególnie jeśli dokonujemy zakupu na wysoką kwotę.