Wydarzenia

Uwaga na nowy sposób działania oszustów!

Data publikacji 15.02.2018

Policjanci zwracają się z apelem do pracowników sklepów, stacji benzynowych i innych placówek handlowych - uważajmy na oszustów, podających się za serwisantów terminali do doładowań kart telefonicznych. Oszuści telefonicznie proszą o kody dostępu do terminali. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności sprawdźmy wiarygodność rozmówcy i skontaktujmy się z serwisem obsługującym dany terminal płatniczy. Pamiętajmy - serwisanci nie aktualizują oprogramowania podczas rozmowy przez telefon!

W ostatnim czasie, na terenie województwa podkarpackiego odnotowano kilka przypadków nowego sposobu działania oszustów. Sprawcy dzwonią do sklepów, stacji benzynowych lub innych lokali świadczących usługi handlowe i przedstawiają się jako serwisanci firm, którzy mają zweryfikować terminale do kart płatniczych i doładowań np. kart telefonicznych. Następnie sprawca informuje obsługę sklepu, że będzie np. aktualizował program w terminalach, z powodu nieprawidłowości w systemie i prosi o wydrukowanie kart doładowujących.

Osoba dzwoniąca do punktu sprzedaży jest bardzo rzeczowa i uprzejma. W kolejnej rozmowie prosi sprzedawcę o podanie kodów z wydrukowanych kart doładowujących, a następnie za pośrednictwem różnych stron internetowych realizuje otrzymany w ten sposób kodu dostępu.

Policjanci apelują do wszystkich osób, obsługujących terminale płatnicze i kody dostępu, o rozwagę. Najprostszym sposobem jest sprawdzenie wiarygodność serwisanta. Przed wykonaniem jakichkolwiek czynności wskazanych przez rzekomego serwisanta, sprawdźmy czy dzwoni on z firmy, która obsługuje terminal. Wykonajmy telefon do znanego nam serwisu i zweryfikujmy informację. Nie podawajmy przez telefon kodów dostępu. Serwisanci nie aktualizują oprogramowania podczas rozmowy przez telefon. W Jarosławiu dwie osoby uwierzyły przestępcom i dały się oszukać na kwotę blisko 1000 zł.

Powrót na górę strony