Wydarzenia

Nie dajmy się oszukać!

Data publikacji 15.12.2021

Policja przestrzega przed telefonami od osób podszywających się pod pracowników banków. Wczoraj ofiarą takich oszustów padła 27-latka. Kobieta straciła kilkanaście tysięcy złotych.

Telefony od osób podających się za pracowników banku lub funkcjonariuszy policji do ludzi starszych z prośbą o pieniądze, to już klasyczna metoda wyłudzeń stosowana przez oszustów. Tym razem jednak ofiarą przestępców padła 27-latka. Kobieta po rozmowie z „pracownicą banku” i „policjantem”, przekazała oszustom kilkanaście tysięcy złotych. 

Do zdarzenia doszło wczoraj w Łańcucie. Z 27-letnią kobietą skontaktowała się pracownica banku, w którym pokrzywdzona posiada konto. Kobieta poinformowała 27-latkę o próbie nieautoryzowanego przelewu z jej konta. Następnie przekazała, że skontaktuje się z nią policjant zajmujący się cyberprzestępczością.

Po chwili do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza i poinformował o próbie oszustwa. jednocześnie dopytując 27-latkę o sposób logowania do konta internetowego. Gdy pokrzywdzona poinformowała go, że nie robi tego za pomocą telefonu komórkowego, mężczyzna polecił czekać na kontakt od pracownicy banku, a następnie rozłączy się. 

Po chwili ponownie do kobiety zadzwoniła pracownica banku proponując przelanie pieniędzy z „zawirusowanego” konta na nowe. Aby tego dokonać, 27-latka miała wybrać pieniądze z banku i wpłacić je w bankomacie na nowe konto. Oszustka poleciła również pokrzywdzonej, aby pozostała na linii i nie rozmawiała o zdarzeniu z innym pracownikami banku, gdyż trwa ich weryfikacja. Po wybraniu oszczeności, 27-latka udała się do bankomatu. Tam, postępując zgodnie ze wskazówkami fałszywej pracownicy oraz wpisując przekazane przez nią kody, pokrzywdzona dokonała kilku wpłat na konto oszutów. W ten sposób 27-latka straciła kilkanaście tysięcy złotych.

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu, czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Natomiast każda telefoniczna próba podjęcia środków finansowych lub ich zabezpieczenia, pod pozorem działań policji bądź innych służb, oznacza oszustwo.

Powrót na górę strony