Seniorze, nie daj się oszukać
"Seniorze, nie daj się oszukać" to kampania, która ma na celu podniesienie świadomości społecznej oraz ostrzeganie przed zagrożeniami, które wiążą się z organizacją i przeprowadzaniem różnych pokazów, a także zawieraniem bądź zmianą umów z dostawcami prądu, gazu, telefonu czy innych usług.
Seniorzy, ale też inne osoby niejednokrotnie spotykają się z różnego rodzaju ofertami przedstawianymi jako wyjątkowe okazje. Zazwyczaj towary oferowane są na specjalnie zorganizowanych pokazach oraz podczas sprzedaży domowej. Bardzo często bywa, że tak sprzedawane rzeczy, jak również usługi czy produkty nie są warte swojej ceny.
Czasem ktoś proponuje niższe rachunki za prąd, gaz, telefon, czy też inną usługę, ale zmiana umowy może okazać się bardzo niekorzystna dla naszego budżetu. Aby zapobiegać takim sytuacjom, Policja, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzą wspólne działania mające na celu popularyzację wiedzy konsumenckiej wśród seniorów i ostrzeganie ich przed nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców. Kampania nosi nazwę "Seniorze, nie daj się oszukać!”.
Jak nie stać się ofiarą oszustów? Przede wszystkim należy zachować rozwagę i ostrożność. Pamiętajmy także, aby:
- na pokazach zorganizowanych przez firmy, które telefonicznie zaprosiły do wzięcia w nich udziału, należy zwracać uwagę na oferowany towar, gdyż często jest on sprzedawany w zawyżonej cenie,
- w domu uważnie czytać umowy, które otrzymujemy od sprzedawców oferujących usługi dostarczania energii elektrycznej lub telefoniczne, gdyż nieświadomie możemy zerwać obowiązujące umowy i ponieść straty finansowe
- pamiętajmy, że od umowy możemy odstąpić w ciągu 14 dni, jeśli podpisaliśmy ją w domu lub dokonaliśmy zakupu produktu na pokazie,
Dodatkowe informacje w tym temacie można uzyskać dzwoniąc na infolinię konsumencką pod nr 801 440 220