Szybka interwencja zapobiegła utracie oszczędności
Oszuści podający się za funkcjonariuszy, po przedstawieniu „legendy” o rzekomo zagrożonych pieniądzach, nakłonili 75-latkę do przelania swoich oszczędności na nowo założone konto. Gdy pokrzywdzona opowiedziała o całej sytuacji rodzinie, bliscy zorientowali się, że doszło do oszustwa i powiadomili policjantów. Natychmiastowa interwencja funkcjonariuszy i reakcja pracowników banku, umożliwiła zablokowanie przelewu.
W miniony piątek, z pokrzywdzoną na telefon stacjonarny skontaktowali się mężczyźni, którzy podawali się za policjanta i prokuratora. Przekonali 75-latkę, że jej oszczędności w banku są zagrożone. Na polecenie oszustów kobieta miała założyć nowe konto, a następnie przelać na wskazany rachunek znaczną kwotę pieniędzy. W trakcie rozmowy telefonicznej, seniorka została poinformowana o konieczności zachowania wszystkiego w tajemnicy. Gdy pokrzywdzona opowiedziała o całej sytuacji rodzinie, bliscy zorientowali się, że doszło do oszustwa i powiadomili policjantów. Funkcjonariusze niezwłocznie pojechali z kobietą do banku i zgłosili konieczność zablokowania przelewu. W konsekwencji pieniądze nie zostały przelane na wskazane przez oszustów konto.
Policjanci przypominają:
- Jeśli ktoś kontaktuje się telefonicznie i podaje się za policjanta, funkcjonariusza CBŚP lub prokuratora i opowiada o prowadzonych działaniach – natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
- Jeżeli taka osoba żąda przekazania pieniędzy, czy to w formie wybrania gotówki z banku, czy dokonania przelewu, natychmiast zakończ rozmowę telefoniczną! To zawsze dzwoni oszust.
- Po rozłączeniu się, poinformuj o podejrzanym telefonie kogoś bliskiego oraz Policję.
- Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb - NIGDY nie rozmawiają o prowadzonych przez siebie sprawach przez telefon!
- Policjanci, prokuratorzy, funkcjonariusze innych służb - NIGDY nie proszą o wypłacanie i przekazywanie jakichkolwiek pieniędzy, w celu ich zabezpieczenia przed oszustami.
- POD ŻĄDNYM POZOREM nie przekazujmy pieniędzy nieznanym osobom, niezależnie od okoliczności, jakie przedstawiają. POD ŻĄDNYM POZOREM nie wolno również dokonywać przelewów na wskazany podczas takiej rozmowy numer konta.
- W razie podobnych telefonów, należy się skutecznie rozłączyć i zadzwonić pod nr 112. Pamiętajmy, że dzwoniąc pod numer alarmowy, połączymy się z centrum powiadamiania ratunkowego, a nie bezpośrednio z Policją.