Wydarzenia

Przestrzegamy przed oszustami poszywającymi się za pracowników banku

Data publikacji 03.06.2022

Telefony od osób podających się za pracowników banków, to jedna z metod wyłudzeń stosowana przez oszustów. Przestępcy wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, przekonują rozmówcę, że środki na ich koncie są zagrożone i w celu ich ochrony, należy je wypłacić i ulokować na innym „bezpiecznym koncie”, poprzez dokonywanie wpłat przy wykorzystaniu kodów BLIK.

Przestrzegamy przed przestępcami podszywającymi się za pracowników banku i oszukującymi metodą na „Blik-a”. Mechanizm działania oszustów polega najczęściej na tym, że do potencjalnej ofiary dzwoni osoba podając się za pracownika banku. Na wyświetlaczu telefonu może pojawić się nazwa banku lub numer infolinii (metoda spoofingu).  Oszust przekonuje rozmówcę o tym, że środki na jego koncie bankowym są zagrożone. Mówi, że w celu ich ochrony, należy je wypłacić i ulokować na innym „bezpiecznym koncie”, poprzez wpłacanie wybranej gotówki wpłatomatem na wskazane przez rzekomego przedstawiciela banku konto za pomocą podanych przez niego kodów BLIK. Tym sposobem pieniądze trafiają w ręce oszustów.

Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!

W razie jakichkolwiek wątpliwości należy jak najszybciej powiadomić Policję dzwoniąc pod numer 112. Pamiętajmy, że dzwoniąc pod numer alarmowy, połączymy się z centrum powiadamiania ratunkowego, a nie bezpośrednio z Policją.

 

Powrót na górę strony