Wydarzenia

Uwierzyła oszustowi, który podawał się za pracownika banku. Straciła ponad 20 tysięcy złotych

Data publikacji 24.06.2022

Telefony od osób podających się za pracowników banków, to jedna z metod wyłudzeń stosowana przez oszustów. Przestępcy podając się za osobę reprezentującą bank, przekonują rozmówcę, że środki na ich koncie są zagrożone. Przekazują, że w celu ich ochrony, należy je wypłacić i ulokować na innym rzekomo „bezpiecznym koncie”. Tym sposobem pieniądze trafiają w ręce oszustów.

Przestrzegamy przed przestępcami podszywającymi się za pracowników banku. Mechanizm działania oszustów polega najczęściej na tym, że do potencjalnej ofiary dzwoni osoba podając się za pracownika banku. Na wyświetlaczu telefonu może pojawić się nazwa banku lub numer infolinii (metoda spoofingu). Oszust przekonuje rozmówcę o tym, że środki na jego koncie bankowym są zagrożone. Mówi, że w celu ich ochrony, należy je wypłacić i ulokować na innym rzekomo „bezpiecznym koncie”, poprzez wpłacanie wybranej gotówki wpłatomatem na wskazane przez podszywającego się za  przedstawiciela banku konto, za pomocą podanych przez niego kodów BLIK. Tym sposobem pieniądze trafiają w ręce oszustów.

Wczoraj sanoccy policjanci przyjęli zawiadomienia dotyczące oszustwa dokonanego opisaną metodą. Instruowana przez oszusta zgłaszająca straciła ponad 20 tysięcy złotych.

Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki!

W razie jakichkolwiek wątpliwości należy jak najszybciej powiadomić Policję. Pamiętajmy, że dzwoniąc pod numer alarmowy 112 , połączymy się z centrum powiadamiania ratunkowego, a nie bezpośrednio z Policją.

Powrót na górę strony