Wydarzenia

Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj”

Data publikacji 21.02.2013

Trwa pierwsza ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Hazard. Nie igraj”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodzieży oraz na problemy, które wynikają z uprawiania hazardu.

Trwa pierwsza ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Hazard. Nie igraj”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodzieży oraz na problemy, które wynikają z uprawiania hazardu.


Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych przez Fundację CBOS, ponad 50 tys. Polaków jest silnie uzależnionych od gier hazardowych, a blisko 200 tys. narażonych na ryzyko uzależnienia. Autorzy raportu prognozują, że liczby te mogą rosnąć wraz ze zwiększaniem się ogólnej dostępności automatów do gier oraz zaangażowania osób grających. Według raportu Fundacji CBOS w świadomości społecznej istnieje szereg stereotypów związanych z tematem hazardu. Wiele osób uznaje uzależnienie od niego nie jako chorobę, a fanaberię i skazę moralną.  


W ciągu ostatniego roku blisko jedna czwarta mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia grała w gry na pieniądze. Wyniki badań pokazują, że im gracz młodszy, tym bardziej zagrożony uzależnieniem od hazardu. Wśród osób w  wieku od 15 do 34 lat odsetek graczy mających problem z hazardem jest najwyższy. Niepokojące są zwłaszcza statystyki w najmłodszej grupie osób, do 18 roku życia, w której odsetek zagrożonych wynosi ponad 12%.

W dniu inauguracji kampanii uruchomiona została strona internetowa www.nieigraj.com.pl, na której można znaleźć więcej informacji na temat uzależnień od hazardu oraz samej kampanii.        

Sanoccy policjanci podczas realizowania  przedsięwzięć profilaktycznych będą propagować informacje o kampanii, zwłaszcza podczas spotkań z uczniami i rodzicami.
 
Źródło: www.nieigraj.com.pl



 

  • Foto: Internet
Powrót na górę strony