Wydarzenia

Zabezpiecz swój rower

Data publikacji 21.09.2011

Złodzieje rowerów potrafią być tak bezczelni, że zwykłemu, uczciwemu człowiekowi nawet do głowy nie przyjdzie, jak wiele inwencji i wysiłku muszą włożyć, by pozbawić go roweru. Dlatego w tej walce trzeba być czujnym, sprytniejszym i dysponować odpowiednim zabezpieczeniem, którego złodzieje tak łatwo lub najlepiej wcale nie sforsują.

Złodzieje rowerów potrafią być tak bezczelni, że zwykłemu, uczciwemu człowiekowi nawet do głowy nie przyjdzie, jak wiele inwencji i wysiłku muszą włożyć, by pozbawić go roweru. Dlatego w tej walce trzeba być czujnym, sprytniejszym i dysponować odpowiednim zabezpieczeniem, którego złodzieje tak łatwo lub najlepiej wcale nie sforsują.

W ostatnich dniach na terenie Stalowej Woli doszło do kilku kradzieży rowerów. Aby zapobiec utracie naszych „dwóch kółek” warto zadbać o ich właściwe zabezpieczenie. Przede wszystkim nigdy nie można zostawiać roweru bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. To otwarte zaproszenie dla złodzieja. Wystarczy tylko kilka sekund. A im droższy rower, tym bardziej przyciąga wzrok. W tym przypadku duże znaczenie ma tu zastosowanie powiedzenia "okazja czyni złodzieja".

Podstawowe najtańsze zabezpieczenia mogą nie wystarczyć. Przeciąć prostą linkę dla złodzieja to tylko chwila. Im lepsze zabezpieczenie, tym większa szansa, że złodziej odpuści nasz rower. Ważne także, jeśli już zabezpieczamy nasz rower, robić to z głową. Zabezpieczenie przeplatamy przez koło i ramę do czegoś, co nie zostanie ukradzione razem z całym rowerem.

Rowerów nie zostawiamy także przed blokiem, na klatce, przed sklepem, w słabo zabezpieczonych piwnicach lub pomieszczeniach gospodarczych. Pamiętać należy także, że od dobrze zabezpieczonego roweru odpinamy na czas naszej nieobecności często wartościowe dodatki takie jak licznik, lampki.

Jakie rodzaje zapięcia można nabyć?

Sklepy rowerowe oferują kilka rodzajów zapięć różniących się budową. Oto one:

U-lock - czyli zapięcie w kształcie litery „U”, posiadające praktyczny uchwyt na ramę. Pałąki w tego typu zapięciach są grube na kilkanaście centymetrów i zrobione ze stali nierdzewnej

Łańcuch - grube ogniwa, duży ciężar i ponadprzeciętna odporność na przecięcia. Mimo dość klasycznej budowy są bardzo skuteczne

Linka - powszechnie stosowana w rowerach, łatwa w transporcie i zajmuje niewiele miejsca. Spiralne linki są na tyle długie by bez problemu opleść rower.

Rozsądek, rozwaga oraz dobre nawyki w połączeniu z solidnym zabezpieczeniem to nie gwarancja, ale jedyny dobry sposób na ochronę naszego roweru przed złodziejem.

  • Foto: Internet
Powrót na górę strony