Wydarzenia

Kampania edukacyjna "Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 20.08.2010

Rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorami są Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

Rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorami są Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. 

Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych oraz kształtowanie właściwych postaw dorosłych świadków sprzedaży alkoholu osobom małoletnim. Innymi słowy głównym celem jest wskazanie, że dorosły wygląd nie oznacza dorosłości. Osoby poniżej 18 roku życia mają stosunkowo łatwy dostęp do alkoholu w naszym kraju. Ten problem widoczny jest na co dzień. „Małolaty” chcąc zdobyć alkohol stosują różne zabiegi, by nie powiedzieć sztuczki - ubiór, uczesanie, pomoc starszego kolegi, wreszcie osobisty urok i rozmowa ze sprzedawcą. Stąd właśnie hasło kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”. Organizatorzy, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie - chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 roku życia.

 

Chcemy przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Chcemy również zwrócić uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która kupuje alkohol. Pamiętajmy, że od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom, które nie ukończyły 18 roku życia i różnią się tylko datą ważności, bowiem wydawane są na 5 lat. W ramach kampanii policjanci w całej Polsce będą docierać do punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominać o obowiązujących przepisach.

Powrót na górę strony