Wydarzenia

Rusza kampania społeczna „Piłeś? Nie jedź!”

Data publikacji 14.04.2011

Rozpoczęła się kolejna edycja kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Akcji towarzyszą nowe spoty i ulotki.

Rozpoczęła się kolejna edycja kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest informowanie o niebezpieczeństwach związanych z prowadzeniem pojazdów pod wpływem alkoholu. Akcji towarzyszą nowe spoty i ulotki.

W 2010 r. podkarpaccy policjanci ujawnili 8 160 przypadków kierowania pojazdami w stanie nietrzeźwości oraz w stanie po użyciu alkoholu. To o 6 % więcej niż rok wcześniej. Policjanci cyklicznie prowadzą działania, których celem jest eliminowanie z ruchu nietrzeźwych kierujących - to m.in. "Trzeźwy Poranek" i "Alkohol i narkotyki". I choć wzmożone kontrole drogowe oraz prewencyjne działania edukacyjne przekładają się na widoczne zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców, to każda inicjatywa wpływająca na bezpieczeństwo jest ciągle tak samo potrzebna i cenna.

Partnerami kampanii są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Koncern BP oraz Fundacja „Krzyś”.

Organizatorzy przygotowali kilkadziesiąt tysięcy ulotek, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych. Spoty wyprodukowane na użytek kampanii pojawią się w ogólnokrajowej telewizji, kilkudziesięciu kinach w całej Polsce, ekranach LED na 37 uczelniach wyższych, w kilkuset autobusach komunikacji miejskiej i na ulicach kilku miast.

Więcej informacji na temat kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”, a także spot i prezentację dotyczącą działań można znaleźć na stronie Komendy Głównej Policji.
 

Powrót na górę strony