Został oszukany przy zakupie telefonu
825 złotych stracił mieszkaniec powiatu strzyżowskiego, który zakupił przez internet telefon komórkowy. Mężczyzna zgłosił się do strzyżowskiej komendy z informacją, że zamiast telefonu w przesyłce znajdują się artykuły spożywcze. Ponadto nie mógł nawiązać kontaktu ze sprzedającym. Policja prowadzi czynności w tej sprawie.
825 złotych stracił mieszkaniec powiatu strzyżowskiego, który zakupił przez Internet telefon komórkowy. Mężczyzna zgłosił się do strzyżowskiej komendy z informacją, że zamiast telefonu w przesyłce znajdują się artykuły spożywcze. Ponadto nie mógł nawiązać kontaktu ze sprzedającym. Policja prowadzi czynności w tej sprawie.
Mieszkaniec powiatu strzyżowskiego kupił telefon za pośrednictwem internetowego portalu aukcyjnego. Gdy odebrał przesyłkę i otworzył ją, okazało się, że został oszukany przez nadawcę. W paczce zamiast telefonu były artykuły spożywcze. Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy.
Policja apeluje o rozwagę w czasie zawierania transakcji przez komputer. Oto kilka porad, jakie czynności możemy wykonać, aby zminimalizować ryzyko, że staniemy się ofiarą oszusta:
1. Korzystaj tylko ze znanych i sprawdzonych sklepów internetowych lub portali aukcyjnych, takich, które zapewniają ubezpieczenie dokonywanych przez nas transakcji czy też proponują nam zakupy z wykorzystaniem na przykład Programu Ochrony Kupujących. To ważne, gdyż w przypadku oszustwa na naszą szkodę możemy starać się o zwrot poniesionych strat nawet do kwoty 10 tysięcy zł.
2. Zapoznaj sie z opiniami czy komentarzami, jakie wystawili mu inni kupujący i za co one zostały wystawione.
3. Sprawdź, od kiedy sprzedający jest użytkownikiem danego portalu aukcyjnego lub od kiedy prowadzi sklep internetowy.
4. Porównaj ceny u innych sprzedawców. Nie daj sie nabrać na " okazję cenową". Bardzo często atrakcyjna niska cena jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez oszustów.
Jeżeli padłeś ofiarą oszusta, zgłoś to Policji. Musisz mieć ze sobą wydruki komputerowe dotyczące aukcji wraz z wydrukami korespondencji ze sprzedawcą (oczywiście, jeżeli była prowadzona), dokumenty bankowe potwierdzające fakt przekazania pieniędzy na wskazane przez oszusta konto i numery telefonów, z których korzystał nieuczciwy sprzedawca. Powiadom także o fakcie oszustwa portal aukcyjny.