"Pozory mylą, dowód nie"
Data publikacji 16.08.2010
Rozpoczęła się II edycja Ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjnej pod nazwą „ Pozory mylą, dowód nie”,
nad którą honorowy patronat objął Komendant Główny Policji. Policjanci odwiedzą wszystkie sklepy i palcówki gastronomiczne, w których sprzedawany jest alkohol, na terenie powiatu bieszczadzkiego edukując sprzedawców i zostawiając stosowne ulotki i plakaty.
Rozpoczęła się II edycja Ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjnej pod nazwą „ Pozory mylą, dowód nie”, nad którą honorowy patronat objął Komendant Główny Policji. Policjanci odwiedzą wszystkie sklepy i palcówki gastronomiczne, w których sprzedawany jest alkohol, na terenie powiatu bieszczadzkiego edukując sprzedawców i zostawiając stosowne ulotki i plakaty.
Organizatorem kampanii jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego” Browary Polskie oraz Komenda Główna Policji. Kampania potrwa do grudnia br.
Jej celem jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych w zakresie zwracania uwagi na to, że dorosły wygląd klienta niekoniecznie oznacza, ze jest on pełnoletni. Istotnym przekazem jest ponadto fakt, ze dowody osobiste są również wydawane osobom, które nie ukończyły 18 lat. Stad przy zakupie alkoholu przez młodego człowieka ważne jest aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w dokumencie tożsamości jego datę urodzenia.
Kampania ma także zwrócić uwagę na istotne znaczenie jakie ma w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków zdarzenia.