Telefon bezpieczeństwa dla turystów
Już działa telefon bezpieczeństwa dla turystów, który na czas trwania UEFA EURO 2012 został włączony do uruchomionego w związku z Turniejem systemu bezpieczeństwa. Linia jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim, a w czasie Mistrzostw dodatkowo włoskim i hiszpańskim. Operatorzy doradzają turystom, którzy oczekują pomocy ze strony służb publicznych, a w razie potrzeby kontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem.
Już działa telefon bezpieczeństwa dla turystów, który na czas trwania UEFA EURO 2012 został włączony do uruchomionego w związku z Turniejem systemu bezpieczeństwa. Linia jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim, a w czasie Mistrzostw dodatkowo włoskim i hiszpańskim. Operatorzy doradzają turystom, którzy oczekują pomocy ze strony służb publicznych, a w razie potrzeby kontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem.
Turyści mogą skorzystać z bezpłatnej infolinii 0 800 200 300 dla telefonów stacjonarnych, a także z płatnego (wg cenników operatorów sieci) numeru telefonu komórkowego: +48 608 599 999.
Doceniając potrzebę zagwarantowania bezpieczeństwa turystom zagranicznym odwiedzającym Polskę, a w szczególności kibicom przybywającym na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™, zdecydowano o zintensyfikowaniu i zmodyfikowaniu dotychczasowych działań realizowanych w zakresie Akcji „Telefon Bezpieczeństwa”.
„Telefon Bezpieczeństwa” będzie działał od 15 maja do 31 maja w godzinach od 10:00 do 22:00. W tym okresie infolinia będzie obsługiwana przez operatorów w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. W okresie bezpośrednio poprzedzającym oraz w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™, tj. od 1 czerwca do 3 lipca, wprowadzone zostaną całodobowe dyżury operatorów „Telefonu Bezpieczeństwa”, a zgłoszenia będą przyjmowane dodatkowo w językach hiszpańskim i włoskim. Po zakończeniu Mistrzostw zostanie przywrócony standardowy tryb funkcjonowania infolinii. Od 4 lipca do 30 września operatorzy dyżurować będą w godzinach od 10:00 do 22:00, udzielając informacji w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Przez cały czas funkcjonowania infolinii zgłoszenia będą przyjmowane pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co w nagłych przypadkach znacznie przyspieszy podejmowanie interwencji.
Akcja „Telefon bezpieczeństwa” to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji realizowana cyklicznie od 2002 roku. Jest odpowiedzią naszego kraju na otwarcie unijnych granic oraz związane, m.in. z tym wizyty w Polsce zagranicznych podróżnych w okresie wakacyjnym.
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest poprawa bezpieczeństwa turystów zagranicznych odwiedzających Polskę, poprzez zapewnienie informacji i pomocy w nagłych sytuacjach kryzysowych, takich jak kłopoty ze zdrowiem, zaginięcie dokumentów, kradzieże itp. „Telefon Bezpieczeństwa” został włączony do systemu bezpieczeństwa uruchomionego na czas trwania UEFA EURO 2012™.