Wydarzenia

Ostrzegamy - uwaga na oszustwa na BLIKa!

Data publikacji 07.04.2021

Ponownie ostrzegamy o dość popularnej metodzie działania oszustów na BLIKa. W ostatnich dniach osoby przekazały kody do płatności rzekomym znajomym, którzy potrzebowali gotówki. To niestety bezzwrotna pożyczka wyłudzona przez oszustów. Policjanci apelują - jeśli chcemy pomóc osobie proszącej o pomoc, najpierw skontaktujmy się z nią najlepiej osobiście, lub dzwoniąc potwierdźmy, czy faktycznie to ona wysłała do nas wiadomość.

Policjanci ustrzyckiej komendy otrzymują kolejne zgłoszenia związane z oszustwami metodą „na BLIK”. Metoda działania sprawców jest typowa: osoba korzystając z portali społecznościowych, podszywając się za znajomego, kontaktuje się z pokrzywdzonym i prosi o dokonanie płatności w jej imieniu kodem BLIK.  Osoba pokrzywdzona przekonana, że pisze ze znajomym, reaguje na prośbę i przekazuje, jak ją proszono, kod BLIK.
 

Przestrzegamy: jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIKa lub o przekazanie kodu BLIK – zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.
 

Takiego wyłudzenia można uniknąć:

  • NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
  • ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
  • ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
  • TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.

 

 

 

 

Powrót na górę strony